Który olej do mojego Opla?

Oferta olejów silnikowych Mobil obejmuje produkty przeznaczone dla różnych modeli pojazdów marki Opel wyposażonych w silniki benzynowe, silniki Diesla w tym TDI.

Paleta olejów silnikowych Mobil obejmuje zarówno oleje opracowane specjalnie dla modeli Opel Corsa, takich jak Opel Corsa SXi 1.4, a także oleje stworzone z myślą o modelach Opel Astra, np. Opel Astra 1.4i 16v VVT. Więc który olej do mojego Opla? Pomocne będą poniższe informacje.

Aprobaty olejowe dla Opla

Oleje zatwierdzone przez GM Dexos są zalecane do stosowania we wszystkich pojazdach GM, z wyjątkiem silników Diesla Duramax przygotowanego na rynek amerykański, które wymagają oleju o jakości API CJ-4.

GM Dexos D
  • Dotyczy silników wysokoprężnych
  • Dotyczy produkowanych modeli silników od ok. 2018r
  • Wymagania lepkościowe: 0W20
GM Dexos 1
  • Dotyczy silników benzynowych (od 2011r)
  • Limit km: 12 000
  • Zastępuje normy: GM-LL-A-025, GM6049M, GM4718M
  • Wymagania jakościowe/ lepkościowe: API SN/RC, SAE 5W20, 5W30
  • Właściwości:
    • Lepsze właściwości lepkościowe, powodujące mniejsze tarcie w silniku, co przyczynia się do poprawy oszczędności paliwa
    • Odporność na napowietrzanie, która umożliwia optymalną pracę urządzeń oszczędzających paliwo
    • Zapewnia lepszą ochronę przed utlenianiem i osadami, umożliwiając lepsze działanie systemów kontroli emisji
    • Odporny na degradację między wymianami oleju, wydłużając czas i odstępy między wymianami oleju
GM Dexos 1 gen. 2
  • Dotyczy silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa (GDI), GDI z turbodoładowaniem (TGDI)
  • Wymagania lepkościowe: 0W20, 5W30
  • Właściwości:
    • Chroni silniki z turbodoładowaniem (bardziej obciążonych termicznie)
    • Lepsza kontrola utleniania i osadów
    • Pomaga osiągnąć jeszcze lepszą wydajność
    • Zapewnia najlepsze osiągi oraz niweluje problem spalania stukowego LSPI ( w oparciu o test GM Pre-Ignition Test GMW17244, który określa liczbę wystąpień LSPI)
GM Dexos 1 gen. 3
  • Norma wprowadzona we wrześniu 2021, obowiązkowa dla wszystkich olejów wprowadzanych po 1 września 2022
  • podwyższa wymagania dla oleju silnikowego i bazuje na najnowszych normach API SP i ILSAC GF-6A
GM Dexos 2
  • Dotyczy silników benzynowych/diesel (od 2011r)
  • Limit km: 30 000
  • Zastępuje normy: GM-LL-A-025, GM-LL-B-025
  • Wymagania jakościowe/ lepkościowe:
    • SAE 5W30, 5W40, 0W30,0W40
    • ACEA A3/B3/B4
    • API SM/CF, C3
    • Norma spalin EURO 5
    • Mid SAPS
  • Właściwości:
    • Chroni silniki wysokoprężne przed szkodliwymi osadami sadzy
    • Zaprojektowano z ograniczeniami dla niektórych składników chemicznych, aby przedłużyć żywotność katalizatora i chronić drogie systemy redukcji emisji
    • Odporny na degradację między wymianami oleju i utrzymuje optymalną wydajność dłużej
GM-LL-A-025
  • Dotyczy silników benzynowych (do 2011r)
  • Limit km: 30 000
  • Wymagania jakościowe/ lepkościowe:
    • SAE 0W30, 5W30
    • ACEA A3/B3
  • Właściwości:
    • olej typu long-life
GM-LL-B-025
  • Dotyczy silników diesel (do 2011r)
  • Limit km: 50 000
  • Wymagania jakościowe/ lepkościowe:
    • SAE 5W40
    • ACEA A3/B3/B4
  • Właściwości:
    • olej typu long-life

Nowe normy olejowe dla silników marek Opel/Vauxhall

Od 1 września 2022 r. nie ma potrzeby używania olejów Dexos™ dla silników marek Opel/Vauxhall. W zamian używać można odpowiednich olejów Opel OV jako zamienników specyfikacji Dexos™ 1, Dexos™ 1 Gen. 2 oraz Dexos™ 2.

Płyny do automatycznej skrzyni biegów dla GM

Dexron Type A, Sufix A
Specyfikacja została wprowadzona w 1957 r. Wymaga od oleju spełnienia pewnych ograniczeń dotyczących jego lepkości kinematycznej.

Dexron II D
General Motors Dexron®-IID Specyfikacja. Ta specyfikacja ATF została wydana w 1975 r. Zawierała wymagania dotyczące korozji chłodnicy ATF, które zostały niewymienione w Dexron® – II.

Dexron II E
General Motors Specification Dexron®-IIE. Specyfikację ATF wydano w 1991 r. Wymagała poprawy wydajności w niskich temperaturach w porównaniu z Dexron®-IID, 20 000 cP w temp. -40 ° C.

Dexron III F
Specyfikacja GM dla oleju do automatycznej skrzyni biegów została wprowadzona w 1994 r. Była ona kolejną po Dexron IID i IIE.

Dexron III G
To następna specyfikacja dla płynu do automatycznej skrzyni biegów po Dexron III (F). Ma taką samą charakterystykę niskotemperaturową jak Dexron IIE, ale z modyfikacjami przeciwutleniającymi i materiałem ciernym. Wprowadzona została w 1997 roku.

Dexron III H
Licencja Dexron III H została wprowadzona w czerwcu 2003 roku w celu zastąpienia płynu Dexron III G. Posiada olej bazowy, o wysokich właściwościach przeciw utleniających (grupa 2 lub grupa 3). Oleje zgodne z tą specyfikacją mają dłuższą żywotność właściwości ciernych i właściwości przeciwdrganiowych, lepszą kontrolę piany i dłuższą żywotność płynu.

Dexron VI
Specyfikacja została wprowadzona w 2005 r. i zastąpiła normę Dexron IIIH. Ta specyfikacja wymaga lepszych właściwości wytrzymałościowych, odporności na utlenianie i właściwości przeciwpiennych. Oleje spełniające te wymagania mogą być używane z wydłużonymi okresami między wymianami i oszczędzaniem energii.

Jak mogę zaoszczędzić pieniądze dzięki stosowaniu Mobil 1?

W pełni syntetyczne oleje, takie jak Mobil 1, łatwiej i szybciej docierają do poszczególnych elementów silnika Twojego Opla w porównaniu z tradycyjnymi olejami mineralnymi, zapewniając doskonałe smarowanie już od momentu jego uruchomienia, dzięki czemu silnik może pracować wydajniej. Te właściwości mogą przyczynić się zmniejszenia zużycia paliwa i idących za tym oszczędności finansowych.

Niezależnie od tego, czy posiadasz rodzinnego Opla Zafirę czy Opel Insignia Sports Tourer, skorzystaj z narzędzia doboru oleju „Dobierz olej”, aby dowiedzieć się, który olej Mobil jest odpowiedni dla Twojego samochodu.

Oleje silnikowe Mobil 1 do samochodów marki Opel

Poproś o ofertę

Aby zapoznać się z najnowszymi specyfikacjami Mobil, zobacz Karty produktów.

W jaki sposób w pełni syntetyczny olej chroni silnik mojego Opla?

Wyniki testów pokazują, że olej Mobil 1 dociera do wszystkich ruchomych części silnika o 15 sekund szybciej niż niektóre oleje konwencjonalne. Do momentu uzyskania pełnej cyrkulacji (obiegu) oleju w silniku tarcie pomiędzy ruchomymi częściami silnika powoduje ich zużycie. Oleje syntetyczne, takie jak Mobil 1, rozpoczynają cyrkulację w silniku niemal natychmiast, chroniąc każdą ruchomą część silnika, co z czasem przekłada się na jego dłuższą żywotność oraz oszczędności związane z kosztami eksploatacji.

Który olej powinienem kupić do mojego Opla?

Używanie odpowiedniego oleju silnikowego jest niezwykle ważne. Musi on spełniać wszystkie wymagania producenta pojazdu, w tym przypadku Opla. Stosowanie właściwego oleju Mobil 1 podczas rutynowych przeglądów serwisowych i zgodnie z instrukcją obsługi pojazdu idzie w parze z gwarancyjnymi wymaganiami producenta pojazdów Opel. Rekomendacje dotyczące oleju można uzyskać za pomocą narzędzia doboru oleju Mobil „Dobierz olej”, poprzez wyszukanie marki i modelu pojazdu.