Który olej do mojego Renault?

RN 0700

Specyfikacja oleju silnikowego Renault została wprowadzona w 2007, po wprowadzeniu modelu Laguna III. Została ona opracowana dla olejów mających zastosowanie w silnikach benzynowych i lekkich silnikach wysokoprężnych bez filtrów cząstek stałych DPF (szczególnie dla silników K9K 1.5 dCi dla których określono zalecany interwał wymiany oleju co 20 tys. km lub 1 rok). Specyfikacja ta wymaga klas lepkości 0W-XX, 5W-XX lub 10W-40 (przy czym XX oznacza 30 lub 40), spełniających specyfikacje ACEA A3/B4 lub A5/B5 oraz testy laboratoryjne Renault.

RN 0710

Ta specyfikacja dla oleju silnikowego Renault została wprowadzona w 2007 od modelu Laguna III. Dotyczy ona turbodoładowanych silników benzynowych (również z serii Renault Sport) lub Diesla z turbodoładowaniem, nieposiadających filtra cząstek stałych. Dozwolone klasy lepkości to 0W-40 lub 5W-40; oleje muszą spełniać specyfikację ACEA A3/B4 oraz dodatkowe wymgania Renault.

RN 0720

Specyfikacja oleju silnikowego Renault; wprowadzona w 2007 po wprowadzeniu modelu Laguna III. Dotczy ona silników Diesla z filtrami cząstek stałych, która wymaga olejów o klasie lepkości 0W-XX lub 5W-XX (przy czym XX oznacza 30 lub 40), spełniających wymogi ACEA C4 oraz testy laboratoryjne Renault.

Spełnia wymagania ACEA C3 + dodatkowe wymagania Renault.

Obecnie specyfikacja ACEA C4 łączona jest z RN0720 (diesel z DPF)

RN0720 jest przeznaczony do stosowania w najnowszych generacji silników diesla wyposażonych w DPF i jest kompatybilna z olejami pracującymi w silnikach typu Biodiesel.

RN 17

Norma RN17 to najnowsza specyfikacja Renault dotycząca olejów 5W30 mid SAPS dla pojazdów z silnikami benzynowymi i diesla obejmujące normy EURO 6. Renault uprościł swój wykaz specyfikacji, zastępując starsze specyfikacje RN700 i RN710 specyfikacją RN17. Specyfikacja RN17 została opracowana dla silników benzynowych z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa (TGDI) i obejmuje ochronę przed filtrami cząstek stałych w silnikach benzynowych (GPF). Zawiera specjalne testy w celu zapewnienia wydajności utleniania, czystości tłoka i odporności na zużycie układu rozrządu. Reakcja pojawia się, gdy tlen atakuje płyny naftowe. Utlenianie jest przyspieszane przez ciepło, katalizatory lekkie, metalowe oraz obecność wody, kwasów lub zanieczyszczeń stałych. Utlenianie prowadzi do zwiększenia lepkości i tworzenia się osadów.

Oleje silnikowe Mobil 1 do samochodów marki Renault