Smary syntetyczne

Smary syntetyczne to stałe środki smarne, które powstały z substancji chemicznych sztucznie syntetyzowanych. Dotyczy to zarówno zmodyfikowanych chemicznie elementów ropy naftowej jak i z innych surowców. Syntetyczne środki smarne posiadają zazwyczaj wyższe temperatury pracy i lepsze właściwości mechaniczne i chemiczne od takich samych produktów na bazie oleju mineralnego.

Oleje syntetyczne stosowane w produktach smarnych dzielimy na dwie grupy:

  • PAO – API Grupa IV polialfaolefiny (PAO) to 100% syntetyczny związek chemiczny. Specyficzny rodzaj olefiny (organiczne), który jest stosowany jako baza w smarach syntetycznych, jest polimerem uzyskanym w wyniku polimeryzacji alfa-olefin. Alfa-olefiny (lub α-olefin) są związkiem typu alkenu.
  • Estry -grupa V Estry API to w 100% syntetyczne związki chemiczne, składające się z grupy karbonylowej sąsiedniego do wiązania eterowego. Otrzymuje się je w wyniku reakcji z hydroksylowymi oxoacid związku, takiego jak alkohol lub fenol. Estry zazwyczaj pochodzi od kwasu nieorganicznego lub organicznego.

Istnieje wiele smarów o budowie łączonej, tzn. syntetyczno-mineralnej i ich właściwości zbliżone są do smarów syntetycznych. Na pytanie, który smar jest lepszy, mineralny czy syntetyczny nie ma dobrej jednoznacznej odpowiedzi. Dla jednych aplikacji smarnych lepszy będzie syntetyczny, a dla innych mineralny.

Smary syntetyczne Mobil oferują:

  • Długie interwały smarowania
  • Zwiększoną żywotność sprzętu
  • Wyjątkową ochrona nawet w ekstremalnych warunkach

 

Smary Mobil są dostępne w szerokiej gamie klas NLGI i lepkości w zależności od zastosowań. Zostały tak  zaprojektowane, aby pomóc:

  • Zmaksymalizować niezawodność i wydajność sprzętu
  • Zminimalizować koszty i ewentualne odpady
  • Zwiększyć produktywność