Który olej do mojego Renault?

RN 0700

Specyfikacja oleju silnikowego Renault została wprowadzona w 2007, po wprowadzeniu modelu Laguna III. Została ona opracowana dla olejów mających zastosowanie w silnikach benzynowych i lekkich silnikach wysokoprężnych bez filtrów cząstek stałych DPF (szczególnie dla silników K9K 1.5 dCi dla których określono zalecany interwał wymiany oleju co 20 tys. km lub 1 rok). Specyfikacja ta wymaga klas lepkości 0W-XX, 5W-XX lub 10W-40 (przy czym XX oznacza 30 lub 40), spełniających specyfikacje ACEA A3/B4 lub A5/B5 oraz testy laboratoryjne Renault.

RN 0710

Ta specyfikacja dla oleju silnikowego Renault została wprowadzona w 2007 od modelu Laguna III. Dotyczy ona turbodoładowanych silników benzynowych (również z serii Renault Sport) lub Diesla z turbodoładowaniem, nieposiadających filtra cząstek stałych. Dozwolone klasy lepkości to 0W-40 lub 5W-40; oleje muszą spełniać specyfikację ACEA A3/B4 oraz dodatkowe wymgania Renault.

RN 0720

Specyfikacja oleju silnikowego Renault; wprowadzona w 2007 po wprowadzeniu modelu Laguna III. Dotczy ona silników Diesla z filtrami cząstek stałych, która wymaga olejów o klasie lepkości 0W-XX lub 5W-XX (przy czym XX oznacza 30 lub 40), spełniających wymogi ACEA C4 oraz testy laboratoryjne Renault.

Spełnia wymagania ACEA C3 + dodatkowe wymagania Renault.

Obecnie specyfikacja ACEA C4 łączona jest z RN0720 (diesel z DPF)

RN0720 jest przeznaczony do stosowania w najnowszych generacji silników diesla wyposażonych w DPF i jest kompatybilna z olejami pracującymi w silnikach typu Biodiesel.

RN 17

Norma RN17 to najnowsza specyfikacja Renault dotycząca olejów 5W30 mid SAPS dla pojazdów z silnikami benzynowymi i diesla obejmujące normy EURO 6. Renault uprościł swój wykaz specyfikacji, zastępując starsze specyfikacje RN700 i RN710 specyfikacją RN17. Specyfikacja RN17 została opracowana dla silników benzynowych z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa (TGDI) i obejmuje ochronę przed filtrami cząstek stałych w silnikach benzynowych (GPF). Zawiera specjalne testy w celu zapewnienia wydajności utleniania, czystości tłoka i odporności na zużycie układu rozrządu. Reakcja pojawia się, gdy tlen atakuje płyny naftowe. Utlenianie jest przyspieszane przez ciepło, katalizatory lekkie, metalowe oraz obecność wody, kwasów lub zanieczyszczeń stałych. Utlenianie prowadzi do zwiększenia lepkości i tworzenia się osadów.

RENAULT RN17 FE
Sepcyfikacja RENAULT RN17 FE została wprowadzona przez Renault w 2018 roku dla olejów midSAPS z lepkością SAE 0W20. Norma ta jest dedykowana dla silników zarówno benzynowych jak wysokoprężnych (szczególnie do konstrukcji K9K 1,5 Diesel Blue DCI) i może być stosowana w silnikach wyposażonych w nowoczesne systemy oczyszcania spalin (DPF, SCR, GPF). Olej jest odpowiedni dla normy EURO 6d-Temp i specyfikacji ACEA C5.

Uwaga! Norma RN 17 FE nie jest kompatybilna wstecz i nie może być stosowana w przypadku, gdy wymagane są normy RENAULT RN17, RENAULT RN0700, RENAULT RN0710 i RENAULT RN0720. Norma rozszerza uproszczone specyfikacje RENAULT. RN17FE może być też stosowana w samochodach DACIA i SAMSUNG.

Oleje silnikowe Mobil 1 do samochodów marki Renault