Właściciele flot pojazdów użytkowych będą chcieli z impetem wkroczyć w 2018 rok. Z tego powodu warto zapoznać się z ważnymi dla branży kierunkami rozwoju. Będą decydować o sposobie, w jaki klienci będą prowadzić działalność w ciągu najbliższych lat. Monitorując zmieniającą się sytuację w branży, opracowano listę potencjalnych trendów branżowych obowiązujących w przyszłości.
Chcąc sprostać wyzwaniom wynikającym z konieczności przemieszczania się po zatłoczonych centrach miast oraz coraz bardziej rygorystycznych przepisów w zakresie emisji, właściciele flot decydują się na zakup zarówno pojazdów ciężarowych, jak i dostawczych. Choć samochody ciężarowe pozostaną głównym środkiem transportu na długich trasach, szacuje się, że do 2020 roku liczba pojazdów dostawczych na drogach wzrośnie o 30%. Elastyczność pojazdów dostawczych i ich zgodność z przepisami dotyczącymi emisji sprawiają, że są dla wielu operatorów one coraz bardziej atrakcyjne. Oferujemy naszym klientom zarówno dostępną od wielu lat linię Mobil Delvac do pojazdów ciężarowych, jak i uzupełniające ją oleje silnikowe do samochodów dostawczych – Mobil Delvac Light Duty. Dzięki temu mogą Państwo przedstawiać klientom rozwiązania spełniające wymogi nowoczesnych flot mieszanych.
Olej napędowy wciąż jest najbardziej popularnym paliwem w sektorze pojazdów użytkowych. Niemniej jednak paliwa alternatywne stopniowo zyskują coraz większą popularność. Na drogach coraz częściej spotyka się ciężarówki zasilane CNG/LNG, a niektóre szacunki zakładają, że do 20251 roku niemal co dziesiąty średni i ciężki pojazd użytkowy będzie zasilany gazem ziemnym . Z drugiej strony producenci OEM opracowują i testują pojazdy elektryczne. Prace nad innowacyjnymi rozwiązaniami w tym zakresie są prowadzone intensywnie oraz współfinansowane z budżetów niektórych europejskich państw. Wielokrotnie opisywany był pozytywny wpływ takiego rozwiązania, w związku z czym pojazdy elektryczne stają się coraz bardziej atrakcyjne w obliczu stopniowo zaostrzanych przepisów w zakresie ochrony środowiska. Według firmy MAN i jednym z najpoważniejszych problemów pozostają kwestie logistyczne: bardzo prawdopodobna jest sytuacja, w której same pojazdy elektryczne będą rozwijane szybciej niż infrastruktura potrzebna do ich zasilania.
Sama koncepcja pojazdów poruszających się bez kierowcy nie jest nowa, choć wielu specjalistów z branży twierdzi, że perspektywa opracowania pojazdów autonomicznych jest prawdziwie „rewolucyjna”. Dyskusje na temat korzyści takich jak oszczędność czasu, mniejszy ruch uliczny i większe bezpieczeństwo na drogach coraz częściej przenoszą się z sal konferencyjnych do ośrodków testowych. W ciągu ostatnich 12 miesięcy urzeczywistniona została idea platooningu, czyli prowadzenia samochodów ciężarowych w kolumnie, w której pierwszy pojazd narzuca prędkość jazdy. Przeprowadzona próba z udziałem autonomicznych pojazdów takich marek jak DAF, Daimler, Iveco, MAN, Scania i Volvo zakończyła się sukcesem. Ten trend prawdopodobnie nie będzie dominować w naszej branży, jednak z biegiem czasu może mieć coraz większy wpływ na klientów.
Przez cały rok będziemy publikować analizy i omówienia dotyczące aktualnych kierunków rozwoju. Pragniemy w ten sposób pomóc Państwu prowadzić bardziej rzeczowe rozmowy z obecnymi i potencjalnymi klientami. Reputacja godnego zaufania eksperta w danej dziedzinie pomoże zwiększyć wyniki sprzedaży produktów CVL i skoncentrować się na rentownym rozwoju.
Thomas Hemmerich, Managing Director of MAN Truck and Bus UK. https://www.smmt.co.uk/2017/07/interview-mans-thomas-hemmerich-future-electric-trucks-uk-cvmarket/
William Sachiti, the founder of The Academy of Robotics. https://www.commercialfleet.org/fleet-management/delivery-solutions-less-is-more-in-the-future-of-commercial-vehicle-fleets