Ogólne warunki sprzedaży

Ogólne warunki umów sprzedaży dokonywanej przez SmarT Plus sp. z o.o. z siedzibą w Tychach.

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Ogólne warunki sprzedaży mają zastosowanie do wszystkich umów sprzedaży towarów zawieranych przez SmarT Plus sp. z o.o. jako sprzedawcy.
  2. Użyte w dalszej części niniejszych ogólnych warunków określenia oznaczają:
    • Sprzedawca: SmarT Plus sp. z o.o. z siedzibą w Tychach, ul. Przemysłowa 11, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Katowicach Wydział VIII Gospodarczy pod numerem KRS 0000064274;
    • Kupujący: podmiot będący drugą stroną umowy sprzedaży ( kontrahent SmarT Plus sp. z o.o.);
    • Strony: Sprzedawca i Kupujący;
    • Ogólne warunki: niniejsze „Ogólne warunki umów sprzedaży dokonywanej przez SmarT Plus sp. z o.o. z siedzibą w Tychach”;
    • Towar: towary handlowe sprzedawane przez SmarT Plus sp. z o.o. w ramach umowy z kontrahentem.
  3. Ogólne warunki wiążą Kupującego z chwilą umożliwienia Kupującemu zapoznania się z ich treścią. W tym celu Sprzedawca publikuje Ogólne warunki na stronie www.smartplus.pl.
  4. Umowa sprzedaży może zawierać odmienne postanowienia niż te, które wynikają z Ogólnych warunków. W takim wypadku Strony będą związane postanowieniami umowy sprzedaży.
  5. W razie sprzeczności między Ogólnymi warunkami, a regulaminami lub wzorcami umów stosowanymi przez Kupującego, pierwszeństwo ma zawarta przez Strony umowa.

II. ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY

  1. Podstawą zawarcia umowy sprzedaży jest złożenie zamówienia przez Kupującego oraz jego przyjęcie przez Sprzedawcę.
  2. Zamówienia na Towar mogą być składane przez Kupującego w następujący sposób:
    • poprzez system informatyczny Sprzedającego, platformę E-ZAMÓWIENIA na stronie www.smartplus.pl
    • na adres biuro@smartplus.pl
    • w formie pisemnej za pomocą telefaksu na numer +48 32 780 11 18
  3. Zamówienie powinno być złożone na co najmniej 3 dni robocze przed planowanym terminem dostawy Towaru.
  4. Sprzedawca zobowiązany jest potwierdzić lub odrzucić złożone zamówienie w terminie 24 godzin od jego otrzymania (zasada obowiązuje w dniach roboczych).
  5. Sprzedawca zobowiązuje się do dostaw Towaru zgodnie z zamówieniami.

III. PRZEJŚCIE RYZYKA

  1. Ryzyko utraty lub uszkodzenia towaru przechodzi ze Sprzedawcy na Kupującego z chwilą wydania Towaru z magazynu Sprzedawcy, a w przypadku powierzenia towaru przewoźnikowi z chwilą dostarczenia Towaru do Kupującego.

IV. CENA

  1. Towar sprzedawany jest Kupującemu po cenie netto wynikającej z cennika Sprzedawcy obowiązującego w dniu złożenia zamówienia, dostępnego w systemie elektronicznym Sprzedającego „E-ZAMÓWIENIA”, dostępnym na www.smartplus.pl.
  2. Kupujący zobowiązany jest do zapłaty należności wynikających z faktur wystawionych za sprzedaż Towaru w terminie każdorazowo określonym na fakturze.
  3. Zapłata ceny następować będzie na rachunek bankowy Sprzedawcy wskazany na fakturze.
  4. Za datę zapłaty uważa się datę uznania wpłaty na rachunku bankowym Sprzedawcy.
  5. Jeżeli Kupujący jest zobowiązany do zapłaty należności wynikających z kilku faktur, Sprzedawca może wskazać dług, na poczet którego zostanie zaliczone świadczenie Kupującego. Sprzedawca dokona zaliczenia przede wszystkim na poczet długu wymagalnego, a gdy kilka długów jest wymagalnych – na poczet najwcześniej wymagalnego. Wyłącza się stosowanie przepisu art.451 k.c.

V. DOSTAWA, KOSZT TRANSPORTU

  1. Datą dokonania dostawy jest data postawienia towaru do dyspozycji Kupującego w magazynie Sprzedawcy, niezależnie od sposobu jego wydania Kupującemu.
  2. Jeśli w zamówieniu nie wskazano miejsca dostawy, miejscem tym jest siedziba Kupującego.
  3. Strony mogą umówić się, że Towar zostanie odebrany z magazynu Sprzedawcy przez Kupującego bądź Sprzedawca dostarczy Kupującemu Towar do wskazanego w zamówieniu miejsca na własny koszt własnym transportem lub za pośrednictwem przewoźnika.
  4. Sprzedawca zobowiązuje się, że Towar dostarczany Kupującemu będzie odpowiadać warunkom jakościowym zgodnym z obowiązującymi atestami i normami.

VI. ODBIÓR TOWARU I JEGO WŁAŚCIWOŚCI

  1. Przy wydaniu Towaru na Kupującym spoczywa obowiązek zbadania, czy ilość i/lub liczba dostarczonych opakowań zbiorczych Towaru odpowiada ilości zamówionej w chwili jego odbioru od przewoźnika. W razie ujawnienia braków, Kupujący obowiązany jest niezwłocznie zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę pod rygorem utraty roszczeń z tego tytułu.
  2. Kupujący zobowiązany jest zbadać Towar w ciągu 3 dni roboczych od jego odbioru i w ciągu kolejnych 3 dni roboczych zawiadomić Sprzedawcę o widocznych wadach jakościowych Towaru. W razie późniejszego wyjścia na jaw wad Towaru Kupujący jest zobowiązany do niezwłocznego zawiadomienia Sprzedawcy i złożenia reklamacji.
  3. Reklamacja winna być rozpatrzona przez Sprzedawcę w terminie 14 dni.

VII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Niniejsze Ogólne warunki obowiązują od dnia ich opublikowania przez Sprzedawcę na stronie internetowej www.smartplus.pl i są stosowane do zamówień złożonych od tej daty.
  2. Ogólne Warunki mogą być zmienione przez Sprzedawcę w każdym czasie. Sprzedawca dołoży wszelkich starań, w szczególności poprzez ogłoszenie na swojej stronie internetowej, aby powiadomić Kupujących o zmianach w Ogólnych Warunkach. Wejście w życie zmian następuje z chwilą ogłoszenia na stronie internetowej Sprzedawcy.
  3. Wszelkie spory mogące wyniknąć przy realizacji umowy sprzedaży Strony będą się starały rozwiązać polubownie.
  4. Gdyby polubowne rozwiązanie sporu okazało się niemożliwe będzie on podlegał rozpatrzeniu przez właściwe sądy powszechne w Katowicach.
  5. W sprawach nie uregulowanych w Ogólnych Warunkach stosuje się przepisy polskiego prawa.