Reklamacje – warunki
- Kupującemu przysługuje prawo do reklamacji z tytułu rękojmi w razie niezgodności w dostawie/odbiorze towaru.
- Kupujący jest zobowiązany do zbadania dostarczonego/odebranego towaru pod względem ilościowym i jakościowym w zakresie wad nieukrytych w momencie dostawy/odbioru towaru.
- Niezgodność ilościową lub specyfikacji dostawy należy odnotować na dokumencie dostawy (wydanie magazynowe, list przewozowy, dokument dostawy wyrobów akcyzowych).
- W przypadku braku wpisu dotyczącego niezgodności ilościowej lub specyfikacji na dokumencie dostawy, reklamacja nie będzie rozpatrywana.
- W razie niezgodności w dostawie/odbiorze towaru, należy sporządzić protokół reklamacyjny przy uczestnictwie przedstawicieli obu stron (dostawca/odbiorca) w momencie dostawy /odbioru towaru.
- Reklamację ilościową lub specyfikacji należy zgłosić Sprzedającemu w dniu dostawy / odbioru towaru.
- Prawidłowe zgłoszenie reklamacji powinno być dokonane pisemnie i powinno zawierać dokładny opis niezgodności na protokole reklamacyjnym. Należy też dołączyć zdjęcia umożliwiające identyfikację reklamowanego towaru i jego wad.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do terminu 30 dni na rozpatrzenie reklamacji, liczony od daty zgłoszenia reklamacji.
- Do czasu rozpatrzenia reklamacji Kupujący zobowiązany jest do przechowania reklamowanego produktu w sposób należyty, uniemożliwiający jego ewentualne uszkodzenie lub powstanie braków.
- Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za wady produktu będące następstwem niewłaściwego użytkowania, przechowywania oraz dokonywania jakichkolwiek zmian, przeróbek i modyfikacji przez Kupującego.
- Odpowiedzialność odszkodowawcza Sprzedającego w przypadku uznanej reklamacji zostaje ograniczona do wartości dostarczonego/odebranego towaru.
- W przypadku uznania reklamacji za uzasadnioną, Sprzedający może według swojego uznania wymienić towar, odebrać i zwrócić Kupującemu zapłaconą kwotę. Może też obniżyć cenę, gdy Kupujący mimo ujawnionych wad akceptuje towar jako spełniający jego wymaganiom.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do terminu 14 dni na zwrot lub wymianę towaru w przypadku uznania reklamacji.
- Zgłoszenie reklamacji ilościowej lub specyfikacji nie uprawnia Kupującego do wstrzymania płatności za zrealizowane dostawy/odbiory, łącznie z reklamowanym towarem.
- Sprzedawca ma prawo wstrzymania się wobec Kupującego z realizacją jego roszczeń z tytułu reklamacji, do czasu uregulowania przez Kupującego wszelkich zaległości.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane w czasie rozładunku z winy Kupującego.
- Koszty bezzasadnej reklamacji poniesie Kupujący.