Obecnie klienci często używają mediów społecznościowych do szukania informacji o produktach i usługach. Naprawa samochodu nie jest pod tym względem inna, a warsztaty coraz częściej potrzebują silnej obecności w tzw. social mediach. Kluczowe pytanie to, od czego zacząć?
OPRACUJ PLAN: Pierwszym krokiem powinno być stworzenie planu z podziałem na platformy społecznościowe (np. Facebook, Instagram). Korzystanie z Dysku Google lub arkusza kalkulacyjnego może pomóc w wyborze wydarzeń i tematów, które są ważne dla Ciebie i Twoich klientów. Media społecznościowe często wymagają reakcji, więc znajdź czas na śledzenie nowych trendów oraz na aktywny udział w dyskusjach.
POSTUJ: Po uruchomieniu profilu ważne jest regularne dodawanie nowych treści. Twoi klienci śledzą setki, a nawet tysiące innych osób i firm. Jeśli nie publikujesz nowych treści tak często jak inni, łatwo o Tobie zapomnieć. Publikuj treści o różnych godzinach i dniach, aby dowiedzieć się, kiedy można liczyć na najlepsze reakcje ze strony fanów.
DZIEL SIĘ TEMATAMI: Podejdź selektywnie do tego, co udostępniasz. Dobrze jest publikować posty często, ale należy pamiętać, że muszą być one wartościowe. Upewnij się, że post jest istotny, pomocny lub po prostu będzie rozrywką dla odbiorcy.
PUBLIKUJ ZDJĘCIA i FILMY: Takie treści osiągają lepsze zasięgi. Co ważne, dzięki wprowadzeniu Facebook Live i IGTV ludzie coraz częściej wykorzystują filmy w mediach społecznościowych.
USTAL DALSZE KROKI: Po pierwszym miesiącu działania profilu przeprowadź szczegółową analizę aktywności – zasięgów i zaangażowania na Facebooku, liczby komentarzy i obserwujących na Instagramie. Dzięki temu dowiesz się, jakie działania są najbardziej skuteczne, a to pozwoli stworzyć dobry plan na kolejny miesiąc. Powodzenia!