W ciągu ostatnich kilku lat w specyfikacjach branżowych i aprobatach producentów OEM wprowadzone zostały kolejne zmiany. Ponadto producenci OEM zobowiązują producentów środków smarmych do regularnej modyfikacji formulacji produktów w celu zagwarantowania zgodności z najnowszymi wymogami.
W związku z tym olej Mobil 1 ESP 5W30 o dotychczasowym składzie nie bedzie spełniać wymogów wszystkich specyfikacji. Formulacja środków smarnych Mobil 1 została zmodyfikowana w taki sposób, aby zagwarantować zgodność z wymaganiami i posiadać aprobaty wszystkich najważniejszych procudentów OEM.
Formulacja istniejącego oleju Mobil 1 ESP 5W30 została zmodyfikowana, nowa formuła tak samo jak poprzednia zapewnia doskonałą kompleksową ochronę samochodów zgodnych z normą Euro 6. Nowy produkt spełnia lub przekracza wymagania wielu czołowych producentów samochodów. Nowa formulacja jest zgodna z najnowszymi normami (ACEA-2021 C2/C3, API SP), posiada także aprobaty Volkswagena (VW 504 00/ 507 00) i Mercedesa (MB 229.31, 229.51, 229.52). Otrzymała równieź aprobaty marek BMW (LL-04) i Opel/Vauxhall (OV 040-1547-D30, OV 040 1547-G30). Została opracowana z myślą o zaspokojeniu potrzeb niemieckich producentów OEM wymagających oleju silnikowego SAE 5W30.
Dzięki nowej formulacji ze zmienionym i rozszerzonym profilem jakości Mobil 1 ESP 5W30 jest ważnym elementem oferty Mobil 1, czołowej światowej marki syntetycznych olejów silnikowych gwarantujących niezrównaną wydajność i poziom ochrony
Czy produkty/formulacje są ze sobą kompatybilne?
Zmieszanie nowego produktu/formulacji z poprzednią wersją Mobil 1 ESP 5W30 nie wpływa na wydajność, jeśli produkty są użytkowane zgodnie z tymi samymi specyfikacjami OEM (np. w pojazdach Porsche, VW i MB w przypadku Mobil 1 ESP 5W30 oraz pojazdach PSA, GM i MB w przypadku Mobil 1 ESP Formula P 5W30). Należy jednak unikać mieszania produktów do zastosowania w pojazdach BMW, Opel i Vauxhall, których dotyczą nowe aprobaty oleju Mobil 1 ESP 5W30.
Olej ten to najnowszy produkt w ofercie Mobil 1. Został opracowany z myślą o nowoczesnych, wysoko wydajnych samochodach z silnikiem benzynowym, wysokoprężnym i hybrydowych, w szczególności tych produkowanych przez PSA Group (Peugeot, Citroën, DS) (PSA B71 2290/ B712297). Jest odpowiedni do pojazdów eksploatowanych w każdych warunkach klimatycznych, także tych użytkowanych w wysokich temperaturach zewnętrznych, np. w Afryce i na Bliskim Wschodzie. Ponadto jest on rekomendowany do pojazdów Mercedes-Benz Group (MB, Smart) (MB 229.31, 229.51, 229.52) i General Motors (Chevrolet, Cadillac) (GM dexos2) oraz odpowiedni do samochodów producentów OEM z Azji (Toyota, Hyundai, Kia, Honda, Mitsubishi itd.), które wymagają oleju o klasie lepkości SAE 5W30.