Oferta olejów silnikowych Mobil obejmuje produkty przeznaczone dla różnych modeli Fordów, w tym oleje do silników benzynowych oraz oleje do silników wysokoprężnych TDCi. Paleta produktów Mobil obejmuje zarówno oleje opracowane specjalnie dla modeli Ford Focus, takich jak Ford Focus 1.6 Zetec, oraz modeli Ford Mondeo, np. Mondeo DuraTorq 2.0TDCi. Więc, który olej do mojego Forda?
Dotyczy olejów silnikowych, napełnianych wstępne i w trakcie obsługi serwisowej. Klasa lepkościowa SAE 5W30. Niniejsza specyfikacja jest zgodna z ILSAC GF-2 i ACEA A1/B1-98 oraz dodatkowymi wymogami Forda. Nie dotyczy silników 1,9 TDI Diesel (Ford Galaxy) i 1,4 TDCI (Ford Fiesta)
Specyfikacja ta została wydana w Europie dla olejów silnikowych do wstępnego napełniania stosowanych do smarowania silników z zapłonem iskrowym z wykorzystaniem benzyny i silników wysokoprężnych z wykorzystaniem olejów napędowych. Specyfikacja jest również używana do definiowania olejów silnikowych do serwisowania silników Forda tam, gdzie ma to zastosowanie. Olej spełnia wszystkie wymagania specyfikacji ILSAC GF-2 i GF-3, specyfikacji ACEA A1-98 i B1-98 oraz dodatkowych wymagań Forda. Klasa lepkościowa SAE 5W30. Nie dotyczy silników 1.9 TDI Ford Galaxy z pompowtryskiwaczami.
Norma ta została wprowadzona w 2009r i jest w pełni kompatybilna z wcześniejszymi. Jest ona zdecydowanie zalecana do wszystkich zastosowań, które obecnie wymagają specyfikacji Ford M2C913-A/B. Olej silnikowy z tym oznaczeniem zapewnia klientom różne korzyści, np. lepszą oszczędność w zakresie zużycia paliwa i wysoką odporność na paliwa biodiesel. Zalecana lepkość tego oleju to SAE 5W30.
Norma ta została wprowadzona w 2012 r. Oleje spełniające tę specyfikację są zalecane do wszystkich silników wysokoprężnych Forda z wyjątkiem modeli Ford Ka TDCi wyprodukowanych przed 2009 r. Produkt spełniający tę specyfikację jest szczególnie zalecany do silników wysokoprężnych, w których początkowo wymagane były oleje M2C913-B/C. Olej spełniający tę specyfikację musi być stosowany w pojazdach Ford Transit produkowanych od 2012 r. z silnikiem Duratorq 2.2. Oleje spełniające tę specyfikację mogą być używane z wydłużonymi okresami wymiany oleju i nadają się również do stosowania w silnikach napędzanych biodieslem lub wysokosiarkowym olejem napędowym. Zalecana lepkość dla tego oleju to SAE 5W30.
Lepkość tego oleju silnikowy to SAE 5W40. Może być stosowany w silnikach wysokoprężnych z pompowtryskiwaczami w Fordach Ka i Galaxy. Jest ona równoważna specyfikacji VW 505.01.
Ma ona zastosowanie w niektórych modelach Jaguar i Land Rover. Lepkość tego oleju silnikowego to SAE 5W20 lub 0W20.
Lepkość tego oleju silnikowy to SAE 5W30. Olej z tą normą powinien byś w pełni syntetyczny o niskim wskaźniku HTHS, pozwalający na zwiększenie oszczędności paliwa. Dotyczy silników benzynowych.
Olej dla silników Diesel, spełniający wymagania dla wydłużonych przebiegów w pojazdach wyposażonych w filtr cząstek stałych (DPF). Lepkość tego oleju silnikowego to SAE 5W30.
Specjalny olej silnikowy do Forda Focus RS i Focus 2,3 RS EcoBoost. Lepkość powinna wynosić SAE 0W40.
Norma odnosi się do silników benzynowych napełnianych fabrycznie i w trakcie obsługi serwisowej. Dotyczy ona niektórych silników EcoBoost wychodzących na rynek amerykański. Lepkość tego oleju silnikowego to SAE 5W30.
Jest to specyfikacja Forda dla oleju syntetycznego na silniki benzynowe i hybrydowe (benzyna, elektryczny) z lepkością SAE 0W20, oleju do wstępnego i serwisowego napełniania skrzyni korbowej silnika o właściwościach zmniejszających tarcie. Olej musi spełniać wymagania API SN / Resource Conserving i ILSAC GF-5. Dotyczy modeli od 2013 na silniki hybrydowe (elektryczno-benzynowe) oraz pojazdy innych producentów sprzętu potrzebujących tej klasy lepkości i poziomu jakości, w tym Ford i rzadziej spotykany Lincoln.
Jest to specyfikacja określająca testy i badania na olej do silników benzynowych z lepkością SAE 0W20, bazujące na API SN Plus (testy dotyczące oszczędności paliwa) i ILSAC GF-5. Oleje z tą specyfikacją muszą przejść takie same testy na tacie, ale główny nacisk w tej normie to lepsza oszczędność paliwa niż oleje silnikowe z klasą lepkości SAE 5W30. Specyfikacja ta jest również zatwierdzona do silników wymagających GM dexos 1, Gen 2 (więc oleje z tą specyfikacją pasują do szerokiej gamy silników General Motors). Oleje z tą specyfikacją posiadają testy na fenomen, który odkryto w silnikach benzynowych całkiem niedawno – otóż oleje z tą specyfikacją mają lepszą formułę, która walczy z przedwczesnym zapłonem benzyny w silniku (zapłon z tzw. niską prędkością lub spalaniem stochastycznym).
Norma została oparta głównie na oleju niskopopiołowym klasy ACEA C2. Specyfikacja ta wymaga oleju o niskiej SAPS 5W20 i jest przeznaczona przede wszystkim do 3-cylindrowego silnika EcoBoost o pojemności 1,0 litra. Zawiera wewnętrzne testy oszczędności paliwa i kontroli osadów tłokowych. Oleje spełniające tę specyfikację muszą zapewniać poprawę zużycia paliwa o 0,9% w stosunku do zwykłych olejów 5W20.
Specjalny olej silnikowy do Forda Focus Diesel 2.0 produkowany od września 2014 r. oraz do Forda Mondeo Diesel 2.0 produkowanego od 2015 r. Lepkość powinna wynosić SAE 0W30.
Powyższa norma została wprowadzona przez FORD MOTOR COMPANY w 2018 roku. Opracowano ją specjalnie dla nowoczesnych silników Diesla EcoBlue 1,5 TDCI z systemami oczyszczania spalin DPF III generacji oraz wyposażonych w turbosprężarkę o niskiej bezwładności. Norma bazuje na parametrach klasy lepkości SAE 0W20 i klasy jakości ACEA C6. Posatwiono przed nią wysokie wymagania w zakresie ekstremalnej oszczędności paliwa i obniżeniu emisji CO2. Oleje z tą normą charakteryzują się obniżoną zawartością SAPS oraz zapewniają eliminację zjawiska przedwczesnego zapłonu LSPI.
Norma dotyczy oleju silnikowego o klasie lepkości SAE 0W20 i jest zatwierdzony do stosowania w określonych pojazdach Forda.
Jest to norma dotycząca syntetycznego oleju silnikowego o lepkości SAE 5W30 i wskaźnikiem VI 160. Łączy się on z ILSAC GF-6, API SP RC i API SN Plus. Uwzględnia technologię mającą na celu zmniejszanie tarcia w celu zmniejszenia zużycia części silnika oraz energii i jest zalecany dla SUV -ów Ford Explorer 2021. Numery części to XO-5W30-Q1SP, XO-5W30-5QSP, XO-5W30-DSP (US) i CXO-5W30-LSP6 (Kanada). Do niskich temperatur (poniżej -30C) zalecane jest użycie oleju syntetycznego 0W30 z normą Ford WSS-M2C963-A1.
Norma dotyczy oleju o dobrych właściwościach niskotemperaturowych temperatura, zmodyfikowane tarcie SAE 0W -20 Syntetyczny olej korbowy dla zimnych klimatów, w którym temperatury osiągają -30 stopni C lub poniżej. Certyfikowane ILSAC GF-6 i API SP Resystving Plus API SN Plus. Visc = 8,5 cst @ 100 stopni C, 45 cst @ 40 des C, VI = 169. Zaspisany przez Motorcarft 0W-20 syntetyczny olej silnikowy. Motorcraft PN: XO-0W20-QFS; XO-0W20-5QFS; XO-0W20-DFS
W pełni syntetyczne oleje, takie jak Mobil 1 lub Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W30, łatwiej i szybciej docierają do poszczególnych elementów silnika Twojego Forda w porównaniu z tradycyjnymi olejami mineralnymi, zapewniając doskonałe smarowanie już od momentu jego uruchomienia, dzięki czemu silnik może pracować wydajniej. Te właściwości mogą przyczynić się zmniejszenia zużycia paliwa i idących za tym oszczędności finansowych.
Niezależnie od tego, czy posiadasz dużego, rodzinnego Forda Galaxy lub mniejszego Forda Ka, skorzystaj z narzędzia doboru oleju „Dobierz olej”, aby dowiedzieć się, który olej Mobil jest odpowiedni dla Twojego Forda.
Aby zapoznać się z najnowszymi specyfikacjami produktów Mobil, zobacz Karty produktów.
Wyniki testów pokazują, że w pełni syntetyczny olej dociera do wszystkich ruchomych części silnika o 15 sekund szybciej niż konwencjonalne oleje mineralne. Pamiętaj, że do momentu uzyskania pełnej cyrkulacji (obiegu) oleju w silniku tarcie pomiędzy ruchomymi częściami silnika powoduje na ich zużycie. Oleje syntetyczne, takie jak Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W30, rozpoczynają cyrkulację w silniku niemal natychmiast, chroniąc każdą ruchomą część silnika, co z czasem przekłada się na jego większą trwałość i żywotność oraz oszczędności związane z kosztami eksploatacji.
Używanie odpowiedniego oleju silnikowego jest niezwykle ważne. Musi on spełniać wszystkie wymagania producenta pojazdu, w tym przypadku firmy Ford. Stosowanie właściwego oleju Mobil 1 podczas rutynowych przeglądów serwisowych i zgodnie z instrukcją obsługi pojazdu idzie w parze z gwarancyjnymi wymaganiami producenta pojazdów Ford. Rekomendacje dotyczące oleju można uzyskać za pomocą narzędzia doboru oleju Mobil „Dobierz olej”, poprzez wyszukanie marki i modelu pojazdu.