Oferta środków smarnych Mobil obejmuje produkty przeznaczone dla różnych modeli pojazdów marki Volkswagen, w tym oleje do silników benzynowych oraz silników wysokoprężnych TDI.
Paleta olejów silnikowych Mobil obejmuje zarówno oleje opracowane specjalnie dla modeli Volkswagen Golf, takich jak VW Golf 1.9 TDI oraz modeli Volkswagen Polo, takich jak VW Polo 1.2 TSI. Więc który olej do mojego Volkswagena? Poniżej lista specyfikacji i produktów Mobil, które je spełniają.
VW 502.00
Specyfikacja dotyczy olejów wielosezonowych do silników benzynowych samochodów osobowych VW starszej konstrukcji do standardowych przebiegów. Klasyfikacja ta pokrywa normy VW 501 01 oraz VW 500 00
VW 503.00
Specyfikacja dotyczy olejów wielosezonowych do silników benzynowych samochodów osobowych VW nowszej konstrukcji do wydłużonych przebiegów. Oleje o lepkościach 0W30 oraz 5W30
VW 504.00
Specyfikacja VW 504 00 przewyższa specyfikacje VW 503 00 i VW 503.01. Oleje z tą normą nadają się do silników spełniających normy emisji spalin Euro IV.
VW 505.00
Specyfikacja dotyczy samochodów osobowych z silnikiem Diesla. Minimalny poziom wydajności dla normy CCMC (ACEA) PD-2. Klasa PD-2 dotyczy silników samochodów osobowych o zapłonie samoczynnym. Dla lepkości SAE 5W50, 10W50/60, 15W40/50, 20W40/50. maks. straty spowodowane parowaniem określono na poziomie 13%. Dla lepkości SAE 5W30/40, 10W30/40 maks. utrata parowania wynosi 15%.
VW 505.01
Norma ta dotyczy specjalnych olejów silnikowych do silników VW Turbo Diesel z pompowtryskiwaczem i do silników V8 Commonrail. Spełnia specyfikację ACEA B4, SAE 5W40.
VW 506.00
Oleje z tą normą są odpowiednie dla silników wysokoprężnych o wydłużonych okresach międzyobsługowych do 50 000 km / 2 lata. Nie należy ich stosować w silnikach z wtryskiem jednopunktowym. Zmiana oleju jest sygnalizowana przez elektroniczny wskaźnik wykonania usług. Określono lepkość SAE 0W30.
VW 506.01
Oleje z tą normą przeznaczone są dla silników “Pumpe-Düse” (jednostki wtryskiwaczy lub silników “PD”) pracujących w wydłużonych odstępach czasu między przeglądami (30 000 – 50 000 km / 24 miesiące). Zmiana oleju jest sygnalizowana przez elektroniczny wskaźnik wykonania usług.
VW 507.00
Oleje Low SAPS nadają się do silników Euro 4 i prawie we wszystkich silników wysokoprężnych VAG od 2000 roku z wydłużonymi okresami międzyobsługowymi, jednopunktowymi wtryskiwaczami oraz silnikami Pumpe-Düse (“PD”). Nie obejmuje silników V10, R5 i pojazdów użytkowych VW bez filtrów DPF (filtry cząstek stałych) – muszą one zawierać olej o specyfikacji 506 01.
VW 508.00 / 509.00
Ta kombinacja specyfikacji (508.00 dla benzyny, 509.00 dla oleju napędowego) wymaga lepkości 0W20, oleju o niskim zużyciu paliwa z zawartością dodatków wydłużających jego żywotność. Specyfikacje te NIE są kompatybilne z wcześniejszymi specyfikacjami producenta VW. Zalecany jest do nowych silników VW / Audi 2.0 TFSI 140 kW i 3.0 TDI CR 160 kW.
VW 511.00
Jest to aprobata 2018 dla olejów silnikowych o obniżonej zawartości popiołu siarczanowego, fosforu, siarki (low / mid SAPS) i wymaganej oszczędności paliwa. Zaprojektowany do użytku w niektórych modelach silników benzynowych i jest kompatybilny z filtrem GPF. Olej z tym atestem spełnia wymagania ACEA C3.
W pełni syntetyczne oleje, takie jak Mobil 1, łatwiej i szybciej docierają do poszczególnych elementów silnika Twojego Volkswagena w porównaniu z tradycyjnymi olejami mineralnymi, zapewniając doskonałe smarowanie już od momentu jego uruchomienia, dzięki czemu silnik może pracować wydajniej. Te właściwości mogą przyczynić się zmniejszenia zużycia paliwa i idących za tym oszczędności finansowych.
Niezależnie od tego, czy posiadasz dużego Volkswagena Passata kombi lub mniejszego Volkswagena Beetle, skorzystaj z narzędzia doboru oleju „Dobierz olej”, by dowiedzieć się, który olej Mobil jest odpowiedni dla Twojego Volkswagena.
Aby zapoznać się z najnowszymi specyfikacjami produktów Mobil, zobacz Karty produktów.
Testy wykazały, że olej Mobil 1 dociera do wszystkich ruchomych części silnika o 15 sekund szybciej niż niektóre oleje konwencjonalne. Zanim olej rozejdzie się po silniku, tarcie między niesmarowanymi częściami silnika powoli obniża jego żywotność. Syntetyczne oleje silnikowe, takie jak Mobil 1, rozprowadzane są od razu, chroniąc każdy ruchomy element silnika, co z czasem może przełożyć się na ograniczenie kosztów serwisowania pojazdu.
Używanie odpowiedniego oleju silnikowego jest niezwykle ważne. Musi on spełniać wszystkie wymagania producenta pojazdu, w tym przypadku firmy Volkswagen. Stosowanie właściwego oleju Mobil 1 podczas rutynowych przeglądów serwisowych i zgodnie z instrukcją obsługi pojazdu idzie w parze z gwarancyjnymi wymaganiami producenta pojazdów Volkswagen. Rekomendacje dotyczące oleju można uzyskać za pomocą narzędzia doboru oleju Mobil „Dobierz olej”, poprzez wyszukanie marki i modelu pojazdu.