Środki smarne do wysokoobciążonych samochodów użytkowych

Aktualności

ABT i Mobil 1 - partnerska wspólpraca

Obie firmy posiadają bogatą wspólną historię dzięki czemu potrafili stworzyć doskonałe partnerstwo i właśnie dlatego ABT zaleca olej Mobil 1 we wszystkich swoich samochodach wyczynowych. W roku 2012 firmy ABT Sportsline ...>> więcej

Alfabet oszczędnej jazdy, czyli jak wydawać mniej na paliwo?

Według złośliwych o eco-drivingu zostało napisane już niemal wszystko. Teraz wystarczy usiąść wygodnie za kierownicą i zacząć stosować proste zasady, które nie muszą oznaczać braku przyjemności z jazdy. Szukanie oszczę...>> więcej

Red Bull Racing i ExxonMobil

Od 1 stycznia 2017 roku ExxonMobil stanie się oficjalnie Partnerem Technologicznym zespołu Red Bull Racing Formuła. Od tego momentu zostanie jedynym dostawcą wysokowydajnych paliw oraz środków smarnych dla tego zespołu. Od przys...>> więcej

Mobil 1 Workshop - Program dla warsztatów

   Jeśli jesteś właścicielem warsztatu i chcesz odnowić lub zmienić wizerunek swojego serwisu skorzystaj ze specjalnej oferty przygotowanej przez firmę ExxonMobil i SmarT Plus. >> więcej

Czy wiesz że?

W 1910 roku Mobil dostarczył swój olej Barneyowi Oldfieldowi, który ustanowił rekord prędkości -131,72 mil/h w wyścigu na torze Daytona Beach.

Narzędzie doboru oleju

Jeśli potrzebujesz pomocy w doborze odpowiedniego oleju lub szukasz odpowiedniego oleju dla Twojego samochodu osobowego, dostawczego czy ciężarowego, to narzędzie pomoże Ci znaleźć odpowiedni olej na podstawie podanych przez Ciebie danych.

Narzędzie doboru oleju.

looble
looble

Oleje przekładniowe Mobil do wysokoobciążonych samochodów użytkowych

Mobilube 1 SHC

Mobilube™ 1 SHC 75W-90: Oferuje możliwość zmniejszenia zużycia paliwa.

Wszystkie środki smarne do pojazdów użytkowych, w tym oleje przekładniowe i smary charakteryzują się wysoką wydajnością i oferują dodatkowe korzyści operatorom flot — w tym zmniejszenie zużycia paliwa.
Dzięki innowacyjności w zakresie projektowania układów napędowych, obecna technologia produkcji manualnych skrzyń biegów i napędów na tylną oś znacząco podniosła możliwości samochodów ciężarowych przeznaczonych do pracy w ciężkich warunkach, w zakresie obciążenia, momentu obrotowego, prędkości i kierowania. Skutkiem tego jest zwiększenie wymagań w stosunku do środków smarnych, które muszą oferować wyższy poziom skuteczności, zwiększoną wydajność i mniejsze koszty eksploatacji. W przypadku wysokoobciążonych przekładni głównych konieczne jest osiągnięcie optymalnej równowagi pomiędzy takimi właściwościami środków smarnych jak kontrola tarcia, ochrona przed zużyciem, stabilność termiczna, zapobieganie rdzy i korozji oraz ochrona uszczelek. Dzięki temu olej może zapewnić długą żywotność przekładni i uszczelek, bezproblemowe działanie, zmniejszenie zużycia paliwa oraz zdolność pracy przy wysokim obciążeniu i wysokim momencie obrotowym.

W odpowiedzi na opisany rozwój technologii, firma ExxonMobil opracowała Mobilube™ 1 SHC 75W-90, w pełni syntetyczny środek smarny o doskonałej skuteczności, przeznaczony do przekładni w samochodach użytkowych, oferujący wyjątkową wydajność i dłuższe przebiegi w układach napędowych pracujących w ciężkich warunkach, co wpływa na mniejsze koszty operacyjne.
 
Mobilube 1 SHC 75W-90 — przetestowany, aby wykazać korzyści polegające na zmniejszeniu zużycia paliwa

Aby ocenić poziom ograniczenia zużycia paliwa przeprowadzony został test Mobilube 1 SHC 75W-90, w którym wykorzystano ciągnik Volvo FH13 440 HP o układzie 6x2, obciążony ładunkiem wynoszącym 38 ton i wyposażonym w przekładnię i-Shift.
Cykl jazdy pochodził z długoterminowego zapisu danych dotyczących długodystansowych przejazdów samochodów ciężarowych pracujących z dużym obciążeniem w Europie, a test został przeprowadzony na torze MIRA w Wielkiej Brytanii.

Olej Mobilube 1 SHC 75W-90 został wykorzystany w przekładni i tylnej osi, a dla porównania zastosowano olej mineralny 80W-90 do przekładni i olej mineralny 85W-140 do tylnej osi.
Pomiar oszczędności wynikający z porównania produktu syntetycznego z powyższymi dwoma produktami opartymi na oleju mineralnym wykazał o 1,2% mniejsze zużycie paliwa. Poprawa w zakresie poziomu zużycia paliwa zależy od rodzaju pojazdu/wyposażenia, temperatury zewnętrznej, warunków jazdy oraz aktualnej  lepkości oleju.

Zapytaj o syntetyczne oleje do układu napędowego

Z uwagi na fakt, że dzięki zastosowaniu syntetycznych środków smarnych przeznaczonych dla układu napędowego firmy mogą korzystać ze swoich pojazdów przy zmniejszonym zużyciu paliwa i przez dłuższy czas, operatorzy, którzy korzystają z zewnętrznych usług w zakresie remontu i serwisu, powinni „poprosić o syntetyki” przy następnym przeglądzie serwisowym.
Zadzwoń do  SmarT Plus, aby uzyskać więcej szczegółowych informacji na temat oferty olejów silnikowych Mobil Delvac do samochodów ciężarowych oraz Mobilube 1 SHC 75W-90 — syntetycznego oleju do przekładni.

*Aktualizacja - lipiec 2014
 

Linia