Przewodnik olejowy - oleje Mobil

Aktualności

Wygraj hybrydowego Lexusa z Mobil 1™

Hybrydowy Lexus CT200h czeka na zwycięzcę konkursu organizowanego przez producenta syntetycznych olejów silnikowych Mobil 1™. Aby rywalizować o cenną nagrodę należy opisać swoją podróż marzeń, jakżeby inaczej&h...>> więcej

Quiz Mobil 1 - Red Bull

  Sprawdź swoją wiedzę na temat olejów i produktów marki Mobil. Rozwiąż niniejszy quiz i wyślij odpowiedź na adres marketing@smartplus.pl do 31 października 2018.>> więcej

Mobil 1 Workshop - Program dla warsztatów

   Jeśli jesteś właścicielem warsztatu i chcesz odnowić lub zmienić wizerunek swojego serwisu skorzystaj ze specjalnej oferty przygotowanej przez firmę ExxonMobil i SmarT Plus. >> więcej

Czy wiesz że?

Mobil Oil Poland jako pierwsza firma olejowa w Polsce otrzymał certyfikat jakości ISO 9002 przyznawany za wysoki poziom usług i dystrybucji.

Narzędzie doboru oleju

Jeśli potrzebujesz pomocy w doborze odpowiedniego oleju lub szukasz odpowiedniego oleju dla Twojego samochodu osobowego, dostawczego czy ciężarowego, to narzędzie pomoże Ci znaleźć odpowiedni olej na podstawie podanych przez Ciebie danych.

Narzędzie doboru oleju.

looble
looble

5 powodów dla których należy wymieniać olej w serwisie

2014-01-14
Wymiana oleju to pozornie jedna z najprostszych i najbardziej oczywistych czynności eksploatacyjnych, które regularnie należy wykonywać w samochodzie, ale mogą wyłonić się pewne komplikacje

  • Zbyt dużo oleju                 

Chcąc przedobrzyć, omyłkowo możemy nalać do silnika zbyt dużo oleju niż zostało to przewidziane w instrukcji naszego auta. O ile zatankowanie zbiornika paliwa „pod korek” nie jest groźne, o tyle w przypadku oleju silnikowego jego nadmiar może mieć opłakane skutki dla silnika.  „Jazda ze zbyt wysokim poziomem oleju może spowodować awarię silnika. Oznacza to, że w niektórych jednostkach napędowych nawet z pozoru mała ilość (200-300 ml oleju za dużo) może w skrajnych przypadkach doprowadzić do konieczności przeprowadzenia remontu silnika” - ostrzega Maciej Gieniul z serwisu Motointegrator.

  • Za mało oleju

Równie niebezpieczna jest jazda autem, w którym poziom oleju znajduje się poniżej wymaganego minimum. Elementy jednostki napędowej narażone są wówczas na gorsze smarowanie, które może skutkować poważną awarią. „Jeśli w silniku będzie znajdowało się zbyt mało oleju, możliwe jest, że nasz pojazd początkowo nie zasygnalizuje nam tego poprzez wyświetlenie odpowiedniej kontrolki. Niemniej jazda takim samochodem jest ryzykowna. Niedostateczne smarowanie może szczególnie zaszkodzić „górnym” elementom silnika, może także doprowadzić do dość popularnej usterki polegającej na obróceniu się panewki silnikowej”.

  • Zerwany gwint, uszkodzony filtr

     Najłatwiejszym sposobem, aby spuścić zużyty olej silnikowy, jest odkręcenie korka spustowego w misce olejowej oraz filtra oleju. Aby to zrobić, należy posiadać odpowiednie narzędzia oraz warunki takie jak kanał, czy podnośnik. Jeśli jednak nie mamy wprawy, łatwo możemy popełnić błąd w tym punkcie np. dokręcając zbyt mocno (lub zbyt słabo) nowy filtr oraz korek. Zbyt mocne dokręcenie korka może spowodować zerwanie gwintu w misce olejowej, co oczywiście stwarza kolejne komplikacje. Wielu z nas zapomina, że korek spustowy nie jest wieczny i również należy go wymieniać. „Jeśli korek lub jego gwint od wielokrotnego odkręcania i przykręcania zostaną zniekształcone, kolejne odkręcenie, tudzież dokręcenie korka może być bardzo problematyczne lub niemal niemożliwe w garażowych warunkach” - mówi Maciej Gieniul.
W praktyce może to wyglądać tak, że z powodu z pozoru łatwej wymiany oleju np. na chwilę przed wyjazdem na wakacje zostaniemy z unieruchomionym samochodem bez oleju w silniku, który trzeba odholować do warsztatu, aby ten naprawił to, co własnoręcznie zepsuliśmy.

  • Wycieki

     Jeśli po samodzielnej wymianie oleju pojawiły się wycieki, może to świadczyć np. o źle dokręconym filtrze lub korku. Jeśli uda nam się zaobserwować niepokojące plamy pod autem, może to oznaczać, że mamy szczęście i zdążymy naprawić swój błąd na czas. W gorszym scenariuszu filtr lub korek mogą odkręcić się zupełnie podczas jazdy, a olej natychmiast wyleje się z silnika, co będzie jednoznaczne z zatarciem jednostki napędowej.

  • Co robić ze zużytym olejem?

     Jeśli jednak jesteśmy wprawionymi majsterkowiczami i nie są nam straszne przykłady powyżej, w przypadku samodzielnej wymiany oleju wciąż pozostaje jedno pytanie: co robić ze zużytym olejem, który spuściliśmy z silnika? Przepisy prawne jasno stwierdzają, że przepracowany olej jest odpadem, który należy przekazać podmiotowi, który zgodnie z prawem będzie mógł go zutylizować. W praktyce poszukiwanie punktu, który przyjmie nasz olej, może nie być jednak takie łatwe, a co za tym idzie, może zająć wiele czasu.  Jeśli jednak cenimy swój czas oraz nie chcemy ryzykować kosztownej pomyłki wymieniając samodzielnie olej, warto skorzystać z usługi wyspecjalizowanego warsztatu. Tym bardziej, że w obecnych czasach wykonanie takiej czynności serwisowej możemy wycenić i zamówić przez internet.
 
                                                                                                                                                                  źródło: Motointegrator.pl
 

Linia