Technologia smarowania dla wszystkich rozwiązań hybrydowych

Specjaliści ExxonMobil regularnie wykonują szeroko zakrojone testy z wykorzystaniem technologii hybrydowych. Testy hybryd na dystansie 80 000 kilometrów, symulujące jazdę w mieście i po autostradzie, udowodniły, że Mobil 1™ 0W20 i Mobil 1™ 5W30 wykazują doskonałą skuteczność ochrony niezależnie od rodzaju hybrydy. Inspekcja silników hybrydowych potwierdziła doskonałą ochronę przed tworzeniem się osadów i szlamu oraz przed zużyciem.

Trzy hybrydowe układy napędowe

Zadaniem układu napędowego jest dostarczenie energii do kół pojazdu. Tradycyjne układy przeniesienia napędu składają się z silnika, przekładni, wału napędowego, zawieszenia i kół. Pojazdy hybrydowe posiadają dodatkowe elementy, ale to nie wszystko; korzyści, jakie oferuje konstrukcja hybrydowa zostały zmaksymalizowane poprzez wykorzystanie różnych konfiguracji układu napędowego – szeregowej, równoległej i szeregowo-równoległej.

Konfiguracja szeregowa – silnik elektryczny otrzymuje energię elektryczną z akumulatora lub generatora zasilanego silnikiem spalinowym wewnętrznego spalania, a następnie przekazuje tę energię do kół jezdnych.

 Konfiguracja równoległa – silnik elektryczny oraz spalinowy wspólnie dostarczają energię do kół pojazdu.

 Konfiguracja szeregowo-równoległa – silnik elektryczny i silnik spalinowy mogą niezależnie dostarczać energię do kół.

Każda konfiguracja układu napędowego testowana przez inżynierów ExxonMobil – szeregowa, równoległa i szeregowo-równoległa – może skorzystać na ulepszonym smarowaniu i ochronie przed zużyciem, jaką zapewnia technologia olejów Mobil 1. Zaawansowany, w pełni syntetyczny olej Mobil 1™ gwarantuje doskonałą skuteczność i ochronę wszystkich silników hybrydowych.